måndag 11 november 2013

Mellandag

Idag hade jag tänkt börja med mitt nästa projekt, att omforma darttavlan. Tyvärr fick jag inte med bra penslar från skolan så det får vänta tills i morgon. En pensel eller två får skolan bjuda på nu när jag genomför kursen mer eller mindre på egen hand.

Min stora utvärdering av tavelprojektet får vänta tills helgen. Just nu är det mycket på jobbet och för att utväderingen ska bli riktigt bra behöver jag tid. När jag utvärderar kommer jag utgår från den bedömningsmatris som Peter lagt upp på GUL.

RIKTLINJER FÖR GESTALTANDE ARBETE OCH HANDLEDNING AV MEDSTUDENTER
Som riktlinjer och stöd i arbetet är det bra att utgå från de olika delarna i BVK:s bedömningsmatris (bedömningsmatrisen i sin helhet har ni fått tidigare och den finner du under dokument på GUL):




PROCESS
ÖPPENHET
Förmågan att hålla sig öppen och experimenterande. Mod. Att våga pröva många olika vägar och ingångar. Våga misslyckas.

DRIVKRAFT
Förmåga att driva processen framåt. Förmåga att söka handledning från lärare eller medstudenter. Bidra till det gemensamma lärandet.

REFERENSER OCH FÖREBILDER
Förmåga att se, använda, koppla ihop och ta in omvärlden i arbetet.





PRESENTATION
RISKTAGANDE
Förmåga att ta nya steg eller att fördjupa en problematik. Mod.

FORMELL KVALITET
Förmåga att välja relevant uttryck i relation till intention.

KOMMUNIKATION
Förmåga till att skapa interaktion. Dialogicitet. Mottagarperspektiv.





REFLEKTION
KONTEXT
Förmåga att sätta in arbetet i ett pedagogiskt, didaktiskt och eller ett omvärldsperspektiv.

LÄRANDE
Förmåga att se sin egen utveckling. Hur, vad, varför lärde jag mig.

KOMMUNIKATION
Förmåga att ge struktur åt det iakttagna. Dialogicitet. Mottagarperspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar