Min stora utvärdering av tavelprojektet får vänta tills helgen. Just nu är det mycket på jobbet och för att utväderingen ska bli riktigt bra behöver jag tid. När jag utvärderar kommer jag utgår från den bedömningsmatris som Peter lagt upp på GUL.
RIKTLINJER FÖR GESTALTANDE ARBETE OCH HANDLEDNING AV MEDSTUDENTER
Som riktlinjer och stöd i arbetet är det bra att utgå från de olika delarna i BVK:s bedömningsmatris (bedömningsmatrisen i sin helhet har ni fått tidigare och den finner du under dokument på GUL):
PROCESS
|
ÖPPENHET Förmågan att hålla sig öppen och experimenterande. Mod. Att våga pröva många olika vägar och ingångar. Våga misslyckas. |
DRIVKRAFT Förmåga att driva processen framåt. Förmåga att söka handledning från lärare eller medstudenter. Bidra till det gemensamma lärandet. |
|
REFERENSER OCH FÖREBILDER Förmåga att se, använda, koppla ihop och ta in omvärlden i arbetet. |
|
PRESENTATION
|
RISKTAGANDE Förmåga att ta nya steg eller att fördjupa en problematik. Mod. |
FORMELL KVALITET Förmåga att välja relevant uttryck i relation till intention. |
|
KOMMUNIKATION Förmåga till att skapa interaktion. Dialogicitet. Mottagarperspektiv. |
|
REFLEKTION
|
KONTEXT Förmåga att sätta in arbetet i ett pedagogiskt, didaktiskt och eller ett omvärldsperspektiv. |
LÄRANDE Förmåga att se sin egen utveckling. Hur, vad, varför lärde jag mig. |
|
KOMMUNIKATION Förmåga att ge struktur åt det iakttagna. Dialogicitet. Mottagarperspektiv. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar